This blog is created to give useful information for seekers for their inner ascent,yoga,meditation,peace,love and stress management etc.

  • Home
    Home This is where you can find all the blog posts throughout the site.
  • Categories
    Categories Displays a list of categories from this blog.
  • Tags
    Tags Displays a list of tags that have been used in the blog.
  • Bloggers
    Bloggers Search for your favorite blogger from this site.
  • Team Blogs
    Team Blogs Find your favorite team blogs here.
  • Login
    Login Login form

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ

Posted by on in Οφέλη
  • Font size: Larger Smaller
  • Hits: 5286
  • 0 Comments
  • Subscribe to this entry
  • Print

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΣΑΧΑΤΖΑ ΓΙΟΓΚΑ
ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ

 

b2ap3_thumbnail_research1.jpg

ΕΙΣΑΓΩΓΗ


    Ολοένα αυξάνονται οι επιστήμονες που θεωρούν το στρες ως ένα σημαντικό παράγοντα προέλευσης ασθενειών. Το 2010, η Αμερικάνικη Εταιρεία Ψυχολογίας, παρουσίασε σε μια στατιστική της έρευνα, ότι σχεδόν το 75% των Αμερικανών που πήραν μέρος σ΄αυτή τη ζωντανή δημοσκόπηση, είπαν ότι τα επίπεδα στρες τους είναι τόσο υψηλά, που νοιώθουν άρρωστοι. Ερευνητές από το Χάρβαρντ εκτίμησαν ότι το 60 έως 90% των επισκέψεων σε γιατρούς συνδέεται με τις ακόλουθες ασθένειες: Καρδιακά επεισόδια, υπέρταση, διαβήτης, άσθμα, χρόνιοι πόνοι, αϋπνία, αλλεργίες, πονοκέφαλοι, πόνοι στην πλάτη, διάφορες δερματικές παθήσεις, καρκίνος, ατυχήματα, αυτοκτονία, κατάθλιψη, αδύναμο ανοσοποιητικό σύστημα κ.α.


ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

    Η βασική επιδίωξη αυτής της μη συστηματικής ελεγχόμενης δοκιμής ήταν να αξιολογήσει την επίδραση που θα είχε κάποια τεχνική παρέμβασης του νου στο σώμα, πάνω σε διάφορες παραμέτρους οι οποίες καθορίζουν τα επίπεδα του στρες στο σώμα. Η τεχνική παρέμβασης του νου στο σώμα που επελέγει για τη μελέτη αυτή, ήταν η μέθοδος διαλογισμού της Σαχάτζα Γιόγκα.

    Η υπό μελέτη ομάδα αποτελούνταν από άτομα που εξασκούσαν τη μέθοδο διαλογισμού της Σαχάτζα Γιόγκα για μεγάλο χρονικό διάστημα και η ομάδα ελέγχου αποτελούνταν από υγιή άτομα που δεν εξασκούσαν καμία μέθοδο διαλογισμού ή καμία τεχνική ελέγχου του σώματος από τον νου.

    Μη διαθέτοντας ένα πρότυπο μέτρησης του στρες, οι σύγχρονοι επιστήμονες υιοθετούν πολλές προσεγγίσεις αξιολόγησης του.

(1) Της ψυχολογικής προσέγγισης, που αναφέρεται στο πως αντιλαμβάνεται το στρες το κάθε άτομο, ανάλογα με την πηγή από την οποία αυτό προέρχεται.
(2) Της βιολογικής προσέγγισης, που εστιάζει πάνω στα βιολογικά στοιχεία ανταπόκρισης στο στρες.

    Ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις ήταν τα κύρια εργαλεία μέτρησης της πρώτης προσέγγισης ενώ για τη βιολογική προσέγγιση έγινε εκτίμηση βιολογικών δεικτών.

Οι ακόλουθες παράμετροι μελετήθηκαν επίσης και στις δύο ομάδες:

  • 1) Δεκτικότητα στο στρες
  • 2) Αυτόνομη λειτουργία
  • 3) Ενδοθηλιακή λειτουργία
  • 4) Οξειδωτικό στρες


b2ap3_thumbnail_re_1.jpg


ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ


    Είναι αποδεδειγμένο πως η μειωμένη μεταβλητότητα του καρδιακού ρυθμού είναι υπεύθυνη για πολλές επιπλοκές ιδιαίτερα στους διαβητικούς. Mπορεί αυτό να αποτραπεί; 


    Αυτή η νέα έρευνα αποκαλύπτει πως λίγα λεπτά διαλογισμού με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα έχει άμεση και αξιοσημείωτη αύξηση της μεταβλητότητας του καρδιακού ρυθμού, μειώνοντας το άγχος. Για άτομα με άγχος, συναισθηματικό στρες, πανικό, φόβο, με συμπτώματα ακούσιων μυϊκών συσπάσεων και σπασμών, συμπεριλαμβανομένου πονοκεφάλων, αίσθηση ταχυκαρδίας και ζάλης, η μέθοδος διαλογισμού της Σαχάτζα Γιόγκα φαίνεται να αντιπροσωπεύει μια πραγματικά υποσχόμενη στρατηγική.
Οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει πως τα άτομα με μεγαλύτερη συχνότητα ηρεμίας σε καρδιακούς παλμούς ανταποκρίνονται καλύτερα στο στρες από τα άτομα με χαμηλότερη μεταβλητότητα καρδιακών παλμών. Οι πρώτοι αντιμετωπίζουν καλύτερα το διανοητικό, συναισθηματικό και κοινωνικό στρες, προσαρμόζονται γρηγορότερα σε στρεσογόνα περιβάλλοντα και επανέρχονται πιο γρήγορα από τις αγχογόνες εμπειρίες. Η μεταβλητότητα των καρδιακών παλμών, εμφανίζεται σαν “εφεδρεία ανάκαμψης” η οποία δρα σαν ασπίδα ενάντια στις σωματικές και ψυχολογικές καταπονήσεις των αγχογόνων εμπειριών.


    Απόδειξη επιπέδων μειωμένου στρες αποτελεί η πτώση της ορμόνης του στρες κορτιζόλης, όταν έγινε αιματολογική εξέταση των ατόμων που διαλογίζονται με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα. Όσον αφορά την παραγωγή κορτιζόλης σε σχέση με το στρες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα επίπεδα κορτιζόλης αυξάνονταν ή έφθιναν σε άμεση συνάρτηση με τα επίπεδα του στρες. Έτσι όταν οι άνθρωποι εξασκούν πρακτικές διαλογισμού, τόσο το στρες όσο και τα επίπεδα κορτιζόλης μειώνονται.
“Αυτή είναι η πρώτη μελέτη για να δείξουμε μια άμεση σχέση μεταξύ επιπέδων κορτιζόλης σε κατάσταση ηρεμίας, μεταβλητότητας καρδιακών παλμών και επιπέδων στρες σε άτομα που διαλογιζόνται μακροχρόνια με τη μέθοδο της Σαχάτζα Γιόγκα” μας λέει ο Δρ. Ράι, ένας από τους επικεφαλής της μελέτης αυτής.


    Λεπτομέρειες ολοκληρωμένων αποτελεσμάτων θα είναι στη διάθεση του ευρύτερου κοινού όταν δημοσιευθεί η έρευνα.











 

Comments

Leave your comment

Guest Saturday, 27 November 2021
Powered by EasyBlog for Joomla!

Σημαντικές πληροφορίες

Γιόγκα σημαίνει:

Η πραγματική έννοια της Γιόγκα είναι η ένωση του πνεύματός μας με τη θεϊκή δύναμη.
  Δεν είναι μόνο η άσκηση

Δωρεάν μαθήματα:

  Τα μαθήματα είναι δωρεάν καθώς , όπως αναφέρει η Σρι Μάτατζι, η ιδρύτρια της Σαχάτζα Γιόγκα:

"Η πνευματικότητα δεν είναι κάτι που μπορεί να αγοραστεί ή να εμπορευτεί, είναι κάτι που υπάρχει μέσα σε κάθε άνθρωπο και είναι δικαίωμά του να την κατακτήσει".

Ο διαλογισμός:

Ο διαλογισμός  Sahaja είναι μοναδικός. Δεν είναι άσκηση. Είναι εύκολο να μάθει και λειτουργεί γρήγορα. 5-10 λεπτά την ημέρα διαλογισμού Sahaja Yoga φέρνει αποτελέσματα.